なぜゴールドなのか(4/4) by ダグ・ケイシー 2009年9月30日

(1/4から読む)

以下は3年半前に行われたインタビューの記事です。

------------------------

All of these numbers are far, far above the current level of roughly $1,000 per ounce. And that's the answer to the question you started this interview with. Why gold? Because it's got only one way to go: up. It seems to me that everyone should have a very significant portion of their wealth in gold.

これらの数字の全ては現在の1オンス1,000ドルのレベルよりずっとずっと高いものだ。そしてこれが、君が私にした最初の質問に対する答えだ。「なぜゴールドなのか?」なぜなら、ゴールドは行く先が一つしかないからだ。ゴールドは上がるしかないんだ。みんな誰でも自分の資産のかなりの部分をゴールドで保有しておくべきだ、と私は思うよ。


That's not just for safety, security, and prudence, though those are reasons enough, but because gold is cash in its most basic form. Better yet, even though it's quadrupled since its bottom in 2001, it's also still an excellent speculation. I can see somewhere between three and ten times your investment in current capital. And there's no limit to the upside in dollars, depending on how rapidly the government destroys the currency.

それは安全やセキュリティや用心深さのためだけではない、これらだけでも十分な理由だけどね。しかしなぜならゴールドはキャッシュそのもの、それがゴールドの一番基本的な本質だからだ。その上、ゴールドの価値が一番低くなった2001年から価格は4倍になったが、今でもまだ極めて良い投機の材料だからだ。あなたが出すお金の現在の資本から3倍~10倍にはなると思っている。そしてそれをドルに換算すれば上限はない。上限はどれだけの速さで政府が通貨を崩壊させるかによる。

(訳者のコメント:ダグ・ケイシーは単語の定義にとてもこだわります。”投資”と”投機”も分けて使っていて、ビジネスに投資して、そのビジネスが成長してその成長の一部をリターンとして受け取るためにお金を出すのが”投資”。ビジネスの成長にお金を出すのではなく、ただこれから値段が上がる(或いは下がる)と踏んでお金を出すのが”投機”。このような分け方だったと思います。)

To my view, that offers an exceptional combined opportunity; by buying gold, you protect your wealth but also have enormous speculative upside.

私はゴールドを買うことは非常に良い2つの条件を同時に得られることだと思う。あなたの資産を守るだけでなく、とてつもなく大きな利益を得られる。

L: Plus, as you like to say, gold is the only asset class that is not also simultaneously someone else's liability.

L:そしてもう一つ、ゴールドは、資産であると同時に誰かの負債ではない、唯一の資産である。

<訳者のコメント:例えば、株はあなたにとっては資産ですが、その株を発行している会社にとっては負債です。通貨もあなたにとっては資産ですが、その通貨を発行している国にとっては負債です(その通貨の価値を保証しなくてはならないので)。紙資産には全て同じ理屈が当てはまります。>

Doug: Absolutely right. And in a world as financially unstable as today's, you just don't want to hold on to someone else's liabilities any more than you have to. Especially if that's a liability of an entity like the U.S. government.

ダグ:全くその通りだ。そして今日の金融的に不安定な世界では、仕方がないものを除いては、君は他者の負債を保有するべきではないんだ。特にアメリカ政府のような存在の負債であればなおさらね。

L: Got it. You should own gold because it's money, because of its security, and because it's an excellent speculation. In our publications, we've been telling readers that they should have as much as 1/3 of their portfolio in gold, 1/3 in cash, and 1/3 in investments that could do well in times of crisis, including gold stocks, commodities, certain kinds of real estate, etc.

L:分かったよ。人々はゴールドを所有するべきだ、なぜならそれはお金だから、なぜならそれが安全なものだから、そしてそれが非常に良い投機の対象だから。僕達が発刊しているニュースレターで読者達に、ポートフォリオの1/3をゴールドに、1/3をキャッシュに、1/3を危機の時に利益をあげられる投資物、例えばゴールド関連株、商品、特定の種類の不動産などなどに、と言ってるよね。

Do you think those are still the right proportions? That worked out very well for our readers last year.

今でもこれらが正しい割合だと思ってる?この割合は去年は読者にとってとても上手くいったんだけど。

Doug: That's still a good balance, but if you start really thinking of gold as cash, and the dollar as a merely temporarily fashionable means of exchange, you'll find yourself loading your portfolio with much more gold and gold proxies. That will protect you against the very rapid loss of value the dollar faces in years to come. Inflation is going to truly get out of control.

ダグ:その割合は今でもいいバランスだよ。でももし君が、ゴールドが本当のキャッシュであり、ドルが物と物を交換するために一時的な手段として現在使われているだけのものとみれるようになれば、ポートフォリオのもっと大きな割合をゴールドと代理ゴールドで埋めるようになると思うよ。そうすることで、これから数年かけて早いスピードで価値を失うドルによる損失から自分自身を守ることが出来るだろう。インフレはこれから文字通り制御不能になってゆくからね。

lewrockwell.com

にほんブログ村 経済ブログへ
にほんブログ村

コメントの投稿

非公開コメント

プロフィール

bebetan

Author:bebetan
UFO:  信じる
自由: 賛成
平和: 賛成
自然エネルギー: 賛成
本:  わら一本の革命

最新記事
最新コメント
最新トラックバック
月別アーカイブ
カテゴリ
アクセスカウンター
検索フォーム
RSSリンクの表示
リンク
QRコード
QR